Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Log ud
Dansk
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Hjem > Nyheder > Hvor vandt Tesla med en markedsværdi på næsten 100 milliarder amerikanske dollars?

Hvor vandt Tesla med en markedsværdi på næsten 100 milliarder amerikanske dollars?

Teslas officielle WeChat meddelte den 16. januar, at mere end 600.000 Tesla-køretøjer er udstyret med fuldt autonome chips. Denne såkaldte "superhjerne" -chip kan udføre 144 billioner beregninger pr. Sekund og kan behandle 2300 billeder pr. Sekund på samme tid.

For bare få dage siden blev Tesla Teslas første indenlandske Model 3 leveret i store mængder, prisen faldt under 300.000 renminbi, og Model Y-projektet blev officielt annonceret.

Bag alt dette tager Tesla de tre generationer af produktpositionering som vejen til at synke igen, bruger elektrisk penetration, intelligent konkurrence for at differentiere, stærkt lodret integreret integration og udvider gradvist brugerbasen, samtidig med at miljøbeskyttelse, teknologi og høj- slut Brandimaget baner vejen for Teslas trinvise kommercielle vej.

Intelligens er førende inden for den elektriske køretøjsindustri

Tesla blev medstiftet af Martin Eberhard og Marc Tarpenning i 2003, og Elon Musk blev medlem af virksomheden i 2004 som formand.

I 2008 blev Roadster, Teslas første elbilprodukt, og verdens første masseproducerede elektriske sportsbil frigivet.

I 2015 blev Teslas softwaresystem lanceret i V7. Det var første gang at tilføje Autopilot, et driverassistent-system. Den har tre kørehjælpsfunktioner: automatisk baneforhold, automatisk skift af bane og automatisk parkering.

I 2016 erhvervede Tesla SolarCity, en amerikansk leverandør af solenergiproduktionssystemer, og begyndte at udvikle energilagringsprojekter. Det vedtog det samme batteriarkitektur og styringssystem som elektriske køretøjer til dannelse af et energilagringsprodukt system inklusive Powerpack, Powerwall og Megapack-projekter.

I juli 2018 underskrev Teslas Shanghai Super Factory officielt en kontrakt og startede byggeriet i januar 2019. Det blev afsluttet og sat i produktion i slutningen af ​​2019.

Den 4. januar 2020 annoncerede den indenlandske Model 3 den første meddelelse om prisnedsættelse. Standard basisversionen blev reduceret fra den oprindelige pris på 355.800 yuan til 323.800 yuan, og efter tilskuddet var 299.000 yuan, var prisreduktionen 9%.

Når man ser tilbage på de vigtigste knudepunkter, som Tesla er kommet hele vejen, fra at fokusere på elektrisk køretøjsforskning og -udvikling til at blive en intelligent vej, fra at etablere en selvbetjenende ladestabsstrategi til at komme ind i verdens største marked for elektriske køretøjer, Kina, og tage lokaliserede omkostningsreduktioner målrettet strategi til at gribe ind i mellemklasse-personbilmarkedet. Hvert trin er at nøjagtigt løse smertepunkterne for elektriske køretøjer og derved sætte benchmark for elektriske køretøjsfirmaer og lede industriens udviklingsretning.

Intelligent + opladning bunke kaster en vollgrav

I dag har Teslas markedsværdi overskredet $ 90 milliarder dollars hele vejen, hvilket overskrider summen af ​​markedsværdien af ​​GM og Ford, de to traditionelle amerikanske bilgiganter. Hvad der er endnu mere værdifuldt er, at gennem mange års ophobning af tyndt hår er der støbt to dybe moats.



Den første er moden intelligent køreteknologi. I øjeblikket har Tesla frigivet flere autonome kørefunktioner. Autopilot-funktionen er velegnet til motorvejskørsel. Køretøjer kan automatisk hjælpe med navigation og kørsel på motorveje og kan også hjælpe med skift på bane på motorveje. SmartSummon-opkaldsfunktionen gør det muligt for køretøjet at køre til et bestemt sted med lav hastighed på parkeringspladsen.

Blandt dem er Teslas Autopilot-system først populariseret hardware, udstyret med sensorer over L2-niveau, chipalgoritmer og reservedele og derefter fjernadministrere og opgradere SIM-kortdata og -applikationer gennem OTA ved hjælp af mobile kommunikationsluftgrænseflader til at låse software op. Realiser specifikke funktioner såsom automatisk skift af bane og adaptiv cruise.

I henhold til "Bilsikkerhedsrapport" for det fjerde kvartal af 2019 udstedt af Tesla, havde Tesla elektriske køretøjer med Autopilot-system aktiveret en ulykke på i gennemsnit 3,07 millioner miles (ca. 4,94 millioner kilometer). Autopilot-systemet blev ikke aktiveret, men køretøjet blev aktivt brugt. En ulykke finder sted hver 2,1 millioner miles (ca. 338 kilometer) køretøjer med sikkerhedsfunktioner. For biler, der ikke har Autopilot-systemet og ikke bruger køretøjets aktive sikkerhedsfunktioner, forekommer de hver 1.64 millioner miles (ca. 264 kilometer). En ulykke. Samlet set er disse tal meget bedre end de, der er registreret af National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Ifølge data registreret af NHTSA, sker der en bilulykke hver 479.000 mil (ca. 770.000 kilometer) i USA.

Ifølge udenlandske medierapporter er kørsel med Autopilot-systemet stadig mere end 6 gange sikrere end gennemsnittet, mens kørsel uden Autopilot-systemet og uden at bruge køretøjets aktive sikkerhedsfunktioner stadig er 3 til 4 gange sikrere end gennemsnittet.



Den anden er den selvbetjente opladningspælsstrategi og verdens førende opladningshastighed. Tesla har i øjeblikket mere end 12.000 superladende bunker i Nordamerika, Europa og Asien. Og Kinas Tesla-opladningsnetværk har dækket mere end 90% af befolkningsområdet, og antallet er oversteg 2.300. I 2020 planlægger Tesla at tilføje 4.000 ladeposter.

Samtidig opdaterede Teslas seneste V3 superopladning bunke ladestyrken. Den maksimale spidseffekt for V2-superopladningsbunken er 145W, mens den maksimale spidseffekt for V3-superopladningsbunken kan nå 250W. Effektiviteten er superhøj. 120 kilometer, kan helt kurere "udholdenhedsangst."