Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Log ud
Dansk
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Hjem > Nyheder > Sony bygger biler, men sælger ikke dem, og det peger på markedet for sensorer for biler

Sony bygger biler, men sælger ikke dem, og det peger på markedet for sensorer for biler


Nikkei Asian Review rapporterede, at Sony demonstrerede sin selvkørende elektriske konceptbil første gang i Japan mandag og planlægger at begynde at teste på offentlige veje i Japan, De Forenede Stater og Europa inden udgangen af ​​dette regnskabsår.

I januar i år blev Vision-S fire-dørs ren elbil afsløret på CES. Bilen er udstyret med flere widescreen-skærme, og bagsædet er også udstyret med et uafhængigt displaysystem til passagerunderholdning og Sonys egen 360 ° panoramiske surround sound. Da bilen først blev annonceret, blev det afsløret, at den var udstyret med 33 forskellige sensorer til overvågning af indersiden og ydersiden af ​​bilen, herunder højopløsnings- og HDR-kompatible CMOS-sensorer til vejregistrering, objektføling og farvegenkendelse og lasere til dags- og nattsyn. Radar og radioradar til relativ hastighedsdetektion og afstandsmåling.


Sony er verdens største producent af CMOS-sensorer, hovedsageligt brugt i smartphone-kameraer, der besætter halvdelen af ​​det globale marked. Men inden for det populære felt for bilsensorer, hænger det langt bagefter sine konkurrenter. I henhold til data fra Techno Systems Research er Sonys 8,6% markedsandel med hensyn til salgsmængde sammenlignet med 45% markedsandel for amerikanske halvlederselskaber.

Sony lavede denne bil til at teste og indsamle data for at forbedre sin sensorteknologi til biler. Østrigs Magna Steyr etablerede Vision-S på en EV-platform, som Sony mener vil arbejde med en række køretøjskategorier, inklusive sportsbiler.

Izumi Kawanishi, Sonys senior vicepræsident med ansvar for Vision-S-projektet, sagde, at han diskuterer partnerskaber med leverandører, og nogle potentielle partnere har været i kontakt.

Vision-S er ikke til salg i det mindste i Sonys nuværende plan. Virksomheden ønsker ikke, at bilproducenter skal blive sine konkurrenter, fordi de er potentielle kunder for billedsensorer. Den anden bil under udvikling vil være udstyret med flere sensorer. Kawanishi sagde: "Vi vil lære meget af vejtesten."

Sony skaber et førsteklasses underholdningsrum i bilen, og prototypen Vision-S er kendetegnet ved et 360-graders fordybende lydsystem.

Det siges, at bilindustrien gennemgår en revolution, der har fundet sted i et århundrede. Kawanishi sagde, at biler bliver omdannet til teknologiske produkter. I modsætning til producenter af bildele er elektroniske produktproducenter Sony ikke begrænset af branchen og kan levere de bedste løsninger til autonom kørsel.