Hjem > Nyheder > Renesas Elektronik: Bilproducenter 'involvering i forsyningskæden har fordele og ulemper for halvledervirksomheder

Renesas Elektronik: Bilproducenter 'involvering i forsyningskæden har fordele og ulemper for halvledervirksomheder

Fra 14. april til 16. bragte Renesas Electronics en række løsninger til kunstig intelligens, industriel og smart rejse til "E-Planet Innovative Application Technology Park" på 2021 München Shanghai Electronics Show.

Under udstillingen viste Renesas hovedsageligt løsninger som bevægende objektsporing, Multi-Protocol Industrial Ethernet, R-Car Perception Quick Start Software og Intelligent Cockpit. Blandt dem bruger den bevægelige objektsporingsløsning Renesas RZ / A2M mikroprocessor (MPU) med DRP (Dynamic Configurable Processor) -teknologi og kun et kamera til billedindsamling, kontrol og vision behandling. Multi-Protocol Industrial Ethernet-løsningen viser et sæt industrielt netværkssystemer. Indeholder et masterstationsudstyr og to gateways baseret på RZ / N1 og slavestationsudstyr baseret på henholdsvis TPS-1, R-IN32, RZ / N1 og RX72M. Denne ordning anvendes hovedsagelig på masterstationsudstyr, såsom PLC, Sensor Hub og Gateway; og slave station udstyr, såsom kommunikationsmodul, fjernbetjening I / o og motorstyring.


R-Car Perception Quick Start-softwaren er et sæt specielle reference softwareudviklingssæt til avancerede drivhjælpsystemer, hvilket forenkler brugen af ​​avancerede hardwareaccelerationsmotorer i R-Car V3H-chip, reducerer kundens udviklingstid og gør det muligt for produkter at komme ind markedet hurtigere. Den intelligente cockpit-løsning integrerer funktioner som fuld LCD-virtuel instrumentation, underholdning og aircondition indstillinger, frontoversigt og multimedieafspilning og ADAS-billedgenkendelse. Denne løsning bruger en enkelt-chip r-car H3 SOC og et multi-output bil-niveau versaClock clock IC 5P49V60, som kan køre tre skærmdisplay på samme tid.

Lin Zhien, direktør for Renesas Automotive Electronics Application Technology Department, fortalte Jiwei, at Renesas har arbejdet på bilområdet i lang tid og har sine egne produktlinjer i SOC, Power Devices og Mcus. Renesas er involveret i halvlederrelaterede produkter, der anvendes i bilindustrien og har tæt samarbejde med bilproducenter og Tier1.

Han påpegede, at bilproducenterne tidligere står over for Tier1 direkte, men i de senere år vil halvlederproducenterne også samarbejde med bilproducenter. I slutningen af ​​sidste år etablerede Renesas og Kina Faw et laboratorium i Changchun for at udvikle nye projekter sammen. Forbindelsen mellem bilfabrikken og Tier2 letter kommunikationen af ​​behov mellem de to parter, og halvlederfirmaer kan også give bedre produkter til dem.

Men samtidig vil den direkte inddragelse af bilproducenter i forsyningskæden eller deres egne forsknings- og udviklingsprodukter også have en vis indvirkning på halvledervirksomheder. Mange bilproducenter plejede at gøre fremadrettet forudforskning, og derefter den rollevækstrate, vil forudforskningsafdelingen blive uafhængig og blive en virksomhed, som BYD, for at udvikle applikationsløsninger og også sælge produkter til andre virksomheder, Men alt afhænger af bilproducentens egen forsyningskæde beslutning. I fremtiden har biler højere og højere elektroniske og elektriske krav, og efterspørgslen efter antallet af chips vil også blive højere og højere. Renesas har et godt layout til dette, såsom de nye fire moderniseringer, intelligente netværkskøretøjer, autonome kørsel osv. Renesas 'produkter adresserer behovene hos forskellige kunder og diskuterer med kunderne til at løse kundeproblemer på chipniveauet.